V KOSTCE
Milostný trojúhelník režisér – herečka – její starý a vlivný milenec vygraduje během natáčení filmu posedlostí a tragédií. S odstupem let se slepý režisér pokouší poskládat střípky událostí tak, aby došel rozhřešení a znovu našel sebe samého. Pedro Almodóvar ve svém posledním snímku využívá melodrama pouze jako jeden z prostředků vyznání lásky k filmu. Toto vyznání mnohem více pracuje s intelektem než s city, což bude pro skalní fanoušky Španěla nejspíše zrada, pro jeho kritiky zase možná příležitost zatleskat: tady se opravdu nehraje na první signální.
CELÁ RECENZE ZDETRAILERY
FOTOGALERIE
O FILMU
Pedro Almodóvar znovu barevně, znovu s Penelópe Cruz a znovu o tom, jak ženy ovlivňují životy mužů. Před čtrnácti lety se jeden z nich stal obětí vážné autonehody. Ztratil při ní nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine, pseudonym, jenž používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco, jeho skutečné jméno, jímž se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě ale Mateo umírá a zůstává jen Harry... což zní ještě víc felliniovsky než všechny předchozí Almodóvarovy filmy dohromady. Rozervané objetí má přitom odkazovat prý zejména k filmům noir, jmenovitě k In a Lonely Place Nicholase Raye a k Městu iluzí Vincenta Minnelliho.