Jan Svěrák musí u traileru na Rendition zkoprnět. Jeho režisér, Gavin Hood, totiž dostal stejně jako on Oscara pro top zahraniční film, okamžitě jej ale dokázal proměnit v režii spin-offu Wolverinea i jeden z nejambicióznějších filmů letošního podzimu, ba celé oscarové sezóny. Hollywood roku 2007 je místem politickým, v němž se po vzoru hvězd showbusinessu začíná nahlas mluvit o prohnilosti systému. Trochu pozdě, chtělo by se říct dva roky před koncem mandátu George Bushe. Na pochyby ale není čas, protože Hood si jistí pozornost neuvěřitelně hvězdným hereckým obsazením, které myslím nemůže žádný z konkurentů trumfovat. Rejža pouze prohloubil svou zálibu ve filtrovaných vizuálech, když ladí politické kuloáry do modré, horkou realitu naopak snímá po vzoru Soderbergha oranžově. Ale paralely s Tsotsim tím zdaleka nekončí, protože i z Rendition mávají vyhrocené momenty spojené v poměrně předvídatelné poselství. Ano, systém je špatný a ničí (nejen) manželky zajatých otců. Chceme se toho ale dovtípit mnohem víc. Mnohem víc než kolik toho předestírá řemeslně vyvedená upoutávka, jejíž kouzlo zaplašuje šílený skřek Reese Witherspoon.
