O FILMU
Gus Van Sant je osobnost. Jaká, to už si musí každý doplnit sám. Jednou hobluje klasický oscarový mainstream s Mattem Damonem a Benem Affleckem a jejich Dobrým Willem Huntingem, jindy se zajímá o Narkomany nebo zhnusí všechny Hitchcockovy fanoušky sterilním remakem božského Psycha. Jenže když před dvěma lety představil Van Sant Elephanta pojednávajícího o masakru v Columbine, stala se z jedné z mnoha persón americké kinematografie nefalšovaná hvězda uměleckého filmu. Elephant přinesl Van Santovi hlavní cenu v Cannes a obrovský aplaus od všech festivalových diváků, kteří zkousli ultracivilní a zdánlivě nudný způsob jeho vyprávění. A povzbuzený Van Sant se proto o dva roky později rozhodl volně zpracovat poslední dny v životě Kurta Cobaina velmi podobným způsobem. A přiblížit divákům poslední hodiny v životě Blakea, depresária na prahu duševního pekla.