O FILMU
Připadám si trochu jako schizofrenik. Není tomu ještě ani rok, co americkými kiny prosvištělo libé životopisné drama o Trumanovi Capotem a já začínám psát synopsi filmu, který se zabývá úplně stejnou érou jeho života. A nejen to. Jsou v něm i stejné postavy, vyšetřovatelsko-existenciální rovina a, protože jde o životopisné drama, kde si nemůžete moc vymýšlet, i vyústění – a uprostřed toho všeho opět pištící chlapík, snažící se hrát na Phillipa Seymoura Hoffmana snažícího se hrát na Trumana Capoteho. Ano, možná je trochu nefér, že jsem zaslepen hereckou kreací chlapíka, který za tuhle roli vyfásl zlatého plešouna a současného snaživce bez debat odhazuji v odpadkový koš, ale… dá se vůbec podobným předsudkům předejít? Co si může divák vzít z filmu (a proč se na něj má těšit), který je na chlup stejný jako jeho starší bratříček? Hlavně mi hlava nebere, kde se na takové projekty objeví peníze (nutno říci, že původní Capote bůhví jakou finanční díru do světa neudělal) a potažmo, proč se nepočká alespoň deset let, dokud divákům z hlavy to podvědomí o homosexuálním blonďatém spisovateli zlehka nevymizí. No nic. Úvodní dávka polemik je za námi a když už jsme se tu tak sešli, mohl bych vám v rámci prvního odstavce přece jen sdělit i nějaká ta fakta, abyste se necítili uraženi, pokud vás Phillip Seymour Hoffman minul ;). Inu dobrá, tak tedy posté: Truman Capote je nejvýznamnější americký psavec, který kdy žil. Ve své konzervativní době působil řádně výstředním dojmem, jelikož se nebál chodit v dámském oblečení; Avšak za svůj románový výkon s titulem Chladnokrevně je dodnes uznáván. Vlastní cestou totiž vyřešil případ brutální vraždy na tichém venkově – napůl lživým způsobem si podmanil jednoho ze zatčených a pod záminkou přátelského pouta z něj všechno do detailu vymámil... A pak to v líbivé formě prodal světu. Prosté jako facka.