Začalo to Zbytečnou krutostí a profiltrovalo se to přes další tři čtyři filmy v jasně identifikovatelný rukopis. Ano, absurdně humorná poetika Coenovic dua je trademarkem za všechny prachy a ne nadarmo se dneska o spoustě filmů obsahující černý humor říká, že vypadají jako „coenovky“. Problémem může být, že až Coeni budou mít za třicet let na svém kontě dalších 20-30 filmů, nikdo je od sebe nerozezná. Nastřelil to minule už Cival a já se pod to poslušně podepisuji. Burn After Reading vypadá čistě jako sebraná kompilace obvyklých ingrediencí, ze kterých Coeni s takovou radostí vaří. A jejich obliba v Hollywoodu dosáhla takových mezí, že ve všech rolích hraje dohromady mnohem víc zatraceně známých tváří než těch povědomě identifikovatelných až neznámých. I v rámci International traileru vychází resumé jasně a zřetelně – bude to koukatelné a bude to asi i zábavné. V porovnání s minulým výletem do světa bizarních postaviček však kompozičně přitvrzujeme a na výsledných pocitech z filmu je to najednou zatraceně znát. Tam, kde by to mělo „šlapat“ (tj. od začátku do konce), tam to taky „šlape“ – jemné kytarové riffy a rychlovka s tasenou zbraní dokonale uvozují styl i přibližné tempo vyprávění, přičemž vybraná hudební pecka už po pár vteřinách jasně a zřetelně koresponduje s tradičním coenovským světem. Sestřih záběrů je tu a tam proložen dialogem, který v danou chvíli vynikne o to líp, čím více "divných" věcí se před ním stalo. V tomhle duchu jedeme celou minutu, v rámci níž veškeré hlubší rozbory dají přednost prostému konstatování: jednoduché, rychlé, úderné. Tak to má být.
Po přečtení spalte: International trailer
08:25 | 22.06.2008 |
Po přečtení spalte: Necenzurovaný trailer
02:37 | 30.05.2008 |
Uvědomil jsem si hroznou věc. Coenovské komedie mě vlastně už moc nebaví. Zvlášť v přímé konfrontaci s jejich seriózní, ostrou tvorbou (a že Tahle země není pro starý přišla nedávno), vyznívá většina jejich posledních srandiček naprázdno. U téhle bratrské dvojice neradno něco vyvozovat z trailerů, přesto... těžko se zbavuju určitého zklamání. Coeni jsou na vrcholu sil, takže mají v každé, byť sebemenší roličce velkou hvězdu. Clooney hledá limity svých mimických svalů, Tilda se směje pod fous, Frances McDormand dovádí ad absurdum polohu uťápnuté ženušky, John Malkovich se pokouší zas jednou nehrát v totální sračce, J. K. Simmons bude hláškovat zpoza lavice, a to tu ještě šílí jakési podivné stvoření, vzdáleně připomínající pomilováníhodného Brada Pitta. Kolem téhle sebranky, která je ještě drzeji než obvykle stylizovaná do podivínů, nevzhledných pšouků a lidí, o kterých byste chtěli tak maximálně číst v černé kronice, se zase rozbaluje zápletka s vydíráním, penězi a nečekaným nástrojem na páchání násilí. Tedy, v kontextu Coenovic tvorby nic originálního a primárně zajímavého. Samozřejmě že spousta lidí půjde po jménech, spousta po renomé a některým prostě sedne tenhle švihlý styl, mě ale k velkému nadšení nevykoplo ani slušné trailerové finále. Možná si budu v kině sypat popel na hlavu. Ale ten moment je daleko... a po traileru na něj nebudu čekat kdovíjak netrpělivě.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Po No country je potřeba něco vtipného