Rudolf Havlík se už vlastně stává specialistou na romantiky pro starší a pokročilé předžvýkané podle západních vzorů. Prezidentka si půjčovala od Prázdnin v Římě nebo curtisovských lovestories, Ostrov je takovou levnější variací na Šest dní, sedm nocí s nebožkou Anne Heche a Indym před penzí. Ostrov na to jde dost podobně, jen ve výrazně skromnějších podmínkách české (covidové) produkce - kvůli tomu nejsou scény s letadlem ani skopičiny v džungli tak velkorysé, přesto film docela účelně využívá exotických kulis a vypadá výpravněji a hollywoodštěji než většina domácí žánrové konkurence. Samozřejmě nejsme cílovka a tohle instantní rádoby romantické tokání úplně nespíná, jako poněkud prefabrikovaný produkt pro naše mámy to ale vypadá docela neškodně, i s tím trochu zbytečným napínavým přitvrzením ve třetím aktu traileru.
