O FILMU
Pokud vám jméno Asif Kapadia připomíná maximálně přezdívku kalkatského drožkáře, pravděpodobně neholdujete ostrovním filmům, které témata hledají v bývalých britských koloniích. A neviděli jste tudíž Válečníka. Anebo jste nedávali pozor při udělování prestižních cen BAFTA, jež v roce 2001 ovládl právě zmíněný snímek londýnského rodáka. Těžko říct, proč byl právě on zvolen Američany z Rogue Pictures k další ofenzívě na fanoušky hororového žánru. Každopádně, stalo se, a s něžným a středně hvězdným obsazením, Kapadia doufá v záživnost scénáře Adama Sussmana. Na základě synopse si troufám pochybovat. The Return totiž po vzoru pejska a kočičky míchá dohromady všechny bubáčiny posledních let a plácá je v příběh, který začíná vraždou. Dávno zapomenutým mordem, který se stal v tajemném pokoji tajemného baráku na tajemné ženě s tajemnou identitou. A aby těch tajemství nebylo málo, nezůstalo pouze u vzpomínek, nýbrž i u děsivých výjevů, zvláštních událostí a duchů, jejichž teror spojuje tehdejší brutální zločin s nic netušící – a osobním životem zmáčenou - Joannou Mills (Sarah Michelle Gellar). Strach, nadpřirozeno a rating přístupnosti PG-13 pro potěchu třináctiletých dětí – víc vědět nepotřebujete.