Tony Scott explozemi nešetřící, Denzel Washington nebohá děcka na kolejích zachraňující, kamera kolem vyjevených kancelářských pohůnků rotující... ale sequel Pelhamu to není, jasný pane! Zatímco Ridley Scott nebojácně pobíhá mezi Blízkým východem a sherwoodským lesem, jeho mladší bratr vytrvale odmítá zkusit něco nového. Raději servíruje další vysokooktanový thriller, ze kterého vyčuhují familiérní prvky horem spodem a který už každý z nás vlastně několikrát viděl. Na jednu stranu je to kapku mrzuté, protože by to od pána neodkládajícího růžovou kšiltovku konečně chtělo něco ambicióznějšího. Na tu druhou ale stačí zapomenout na remakeový přešlap s loupeží metra a naskočit do splašeného vlaku. A pochopíte, že by to tentokrát s Tonym mohlo být setsakra adrenalinové. Denzelův oblíbený kouč se totiž s ničím nepáře a od prvních vteřin předkládá dekádami vypilovanou žánrovou potravu, která dvě minutky standardním stylem nabírá na tříhvězdičkových otáčkách. Jen aby potom kapitán Kirk zavelel do útoku a nakopl souboj naspeedovaných plechovek do fantastických výšin, po nichž už se nedá nevystoupat o pěticípou výš. Přelomový film z toho samozřejmě pořád nekouká, s takovou zásobou vrtulníků, kamionů a mašinek k demolici to ale ani není potřeba. Místo CGI totiž skoro odevšad trčí poctivá pyrotechnická práce, a to je na jedno přímočaré listopadové povyražení až až.