O FILMU
Impostor, Minority Report, Paycheck, Scanner Darkly... není sporu o tom, že P.K. Dick je v Hollywoodu notně propíraným jménem, nedá se však říct, že by to pro něj bylo nějaké vítězství. Můžeme použít zmínky o rotování v hrobě, ale i kdyby ze hřbitova, kde P.K.D. leží (klid jeho duši) žádné podivné zvuky nevycházely, početné šiky jeho fanoušků udělají rámusu až dost a po každé další adaptaci jim zbudou oči pro pláč, co se věrnosti předlohy týče. Hollywood totiž z Dickových povídek dělá popcornové dvouhodinovky, což zahrnuje spoustu škrtání, změn a připisování. Výsledky jsou tak v lepším případě pouze inspirovány tímto velikánem světové sci-fi. A Next zřejmě nebude výjimkou.
Jedná se o adaptaci Dickovy povídky The Golden Man, která bude ovšem dost upravená. Zatímco v povídce šlo o mutanta, který si vždycky umí vybrat ten správný tok budoucího času, takže mu všechno hraje do karet, ženy mu podléhají (díky speciálním feromonům) a tak lidstvu hrozí vyhynutí ve jménu Darwina, hollywoodská verze bude mnohem prozaičtější a objeví se v ní Nicolas Cage jako muž, který vidí do budoucnosti a momentálně potřebuje, aby se do něj zamilovala jeho budoucí manželka. Být přirozený je docela těžké, když předem víte, že ta ženská se do vás musí bezpodmínečně zamilovat a porodit vaše dítě, jinak to s lidstvem půjde hodně rychle z kopce... Tým za kamerou je přímo etalonem rozpačitosti... na jedné straně Gary Goldman jako scenárista (Total Recall (další PKD) nebo Velké nesnáze v Malé Číně), na druhé pak Lee Tamahori, jehož poslední projekt xXx 2 se mi sice docela líbil (ano, stydím se), ale zároveň naznačuje, že tenhle Novozélanďan možná nebude na seriózní Dickovskou adaptaci tím pravým ořechovým. Ale předlohu jsem nečetl a menší popcornizaci snesu (pokud zas Tamahori nebude zkoušet všechno CGIčkovat), takže jsem docela zvědav, co z toho nakonec bude. Do premiéry času dost, natáčet se prý začne nejdřív za rok.