Už dávno před Parazitem a Hrou na oliheň měla jihokorejská kinematografie našlápnuto a ani po oscarových vavřínech nepřibržďuje a nezpomaluje. Tamní filmoví mágové zjevně našli klíč, jak své lehce vyšinuté příběhy umně zabalit a vytvořit z nich na globálním trhu žhavé zboží. V protikladu k jisté poťouchlosti tak jejich filmy standardně nabízí kameru ovlivněnou evropským artem i hollywoodskými thrillery, která slouží přehlednému vyprávění, a herecké výkony s dokonalým timingem. S Není jiná možnost opisuje Chan-Wook Park pomyslný kruh kulturní výměny. Adaptuje knihu Američana Donalda E. Westlakea z roku 1997, kterou už dříve natočil Costa-Gavras (Sekera, 2005) a zasazuje ji do jemu známých souřadnic. A vypadá to na další trefu, která právem uchvátila festivalové publikum. Cesta korporátního žraloka mezi nezaměstnané a za hranu zákona je podána přesně tak, jak jsme u Jihokorejců zvyklí. Mísí se tu sociálně chytlavé a aktuální téma, bizarnosti vzdálené kultury, svérázný humor i (z řetězu motorové pily utržené) násilí. Trailer baví, dojímá i napíná a nedivil bych se, kdyby tvůrci získali minimálně oscarovou nominaci.


