

Přestože se tady Shyamalan rozhodl opět převyprávět původní dílo jiného autora a znovu tak nenatočil film podle svého vlastního scénáře, premisa příběhu, alespoň na papíře, působila docela zajímavě a přesně v jeho stylu a to až do takové míry, jako by byl sám Shyamalan autorem knižní předlohy (takže asi není velkým překvapením, že jej kniha zaujala a rozhodl se ji zadaptovat do filmové podoby). Současně pak trailer vypadal vcelku nadějně a jistý příslib příjemného diváckého zážitku zde přece jen byl. Nicméně poučen z předchozích mistrových nezdarů (zvláště mizerné Old minule bylo nemalým varováním) jsem od filmu raději předem nic moc vydařeného neočekával a jak se po zhlédnutí filmu ukázalo, dobře jsem udělal

Samotnou předlohu sice neznám, ale podle prosté synopse na wiki pravděpodobně nejde o nic zázračného, respektive děj knihy nepůsobí nijak objevně, přesto se může pyšnit jedním silným příběhovým prvkem, který by jistě šlo ve filmu po emocionální stránce skvěle vytěžit a průběžně budovanou , což se následně odráží v . Shyamalan se ve filmu od předlohy dějově odklání (což by ani tak nevadilo) a na obě skutečnosti zcela rezignuje (což už vadí, protože není schopen přijít s čímkoliv jiným a pokud možno lepším).
Nejen, že v podstatě všechny přítomné postavy nedokážou upoutat divákovu pozornost nad rámec své jednorozměrné škatulky a nezvládá Shyamalan divákovi patřičným způsobem emocionálně prodat , ale navíc se ani neobtěžuje diváka držet alespoň v minimální míře napětí stran . Během děje se odehraje .
Stran samotného zpracování filmu se, po vzoru vizí samozvaného kvarteta proroků apokalypsy, také žádné pozitivní zprávy nekonají. Nějaká skutečně tísnivá nebo napínavá atmosféra bohužel není na pořadu dne a na opravdu dramatické, dojemné, strašidelné, smutné, humorné, akční nebo emočně vypjaté momenty tady divák prakticky nenarazí. Shyamalan se po celý čas filmu nachází v režimu autopilota a příliš tomu nepomáhá ani podivné tvůrčí rozhodnutí, týkající se vedení kamery směrem k místnímu hereckému osazenstvu. Neustálé sledování tváře herců z bezprostřední blízkosti a jejich proklamace předepsaných textů přímo do kamery asi měly u diváků vyvolávat silnější pocity imerze a citové angažovanosti, ale svým inscenačním provedením působí jednak divadelně ochotnicky a jednak malinko směšně, přičemž s postupným nárůstem jejich výskytu v ději i více a více otravně. S close-up záběry se musí umět pracovat a pak mohou být ve filmu velkým přínosem, v opačném případě to dopadne jako zde (ne, další Leone se z Shyamalana fakt nestane

Shyamalan sem tam předvede slušnou znepokojivě pozvolnou kamerovou jízdu, Bautista se očividně snaží, seč mu jeho herecké síly stačí (s podobným materiálem v ruce by pravděpodobně nesvedl nic výrazně lepšího ani někdo mnohem herecky zkušenější nebo schopnější) a retro stylizace studiového loga a úvodních titulků se docela povedla, ale to je asi tak vše. Zbytek je velký, špatný, případně ještě horší. Tentokrát to (opět) nevyšlo, nezbývá tak, než se těšit na příště a (opět) doufat, že bude štěstí ve filmové ruletě zase pro jednou stát na Shyamalanově straně.
Hrozně mne herecky bavil Groff i Bautista. Jen tomu Šajmalánovi se to rozuteklo pod rukama. Proboha ať si založí nějakou produkční společnost, kde bude metat nápady někomu, kdo si umí pohlídat gradaci se zápletkou.... 5/10