Další oldschool? Jen houšť! Staré hodnoty se vyplatí křísit. I když v případě Stalloneho si můžeme dělat kapánek větší naděje. Návrat Mela Gibsona je návratem oprýskaného typu hrdiny, jenž si v ústraní odžívá svůj poklidný život, nostalgicky vzpomíná na rodinnou idylku a rozdává úsměvy. Když tu náhle… znenadání se roztáčí vír drastických událostí, které dobráka od kosti donutí probádat nejtemnější kouty jeho vlastní psyché. Anebo vzít do ruky kvér a stát se bijcem proti své vůli, zjednat si respekt, udělat pořádek. Právě tahle parketa byla Gibsonovi vždy vlastní a není problém mu ji uvěřit i po padesátce. Bohužel se tímhle oprašováním oblíbené polohy vystavuje nelítostnému srovnávání s devadesátkovými thrillery, v nichž Gibson, nebo ještě lépe Harrison Ford (co na tom, že býval méně zarputilý…), tasili zbraně, přestože na to ještě mnoho minut po úvodních titulcích neměli ani pomyšlení. V jejich světle - časem prověřeném - vyhlíží materiál z Edge of Darkness poměrně matně. Jako by jej táhlo jen Gibsonovo charisma a zbytek byl běžnou žánrovou záležitostí, nakopnutou na poslední chvíli finální koláží se stylovou konfrontací nasraného muže a rychle jedoucího auta. Možná je nefér poměřovat s předchozí tvorbou, možná bych se měl jen radovat, že Melovy modré oči zase svítí zuřivostí, ale na spolupráci režiséra Casina Royale a hlavní hvězdy Odplaty, Výkupného a Smrtonosných zbraní měl prostě vnadit výrazně chytlavější klip.
Titulky ke stažení ZDE.