O víkendu jsem znova viděl a moc to nezestárlo. Pořád jeden z nejlepších filmů devadesátek, ba možná jeden z dejme tomu dvou stovek nejlepších filmů vůbec (tuplem ověřeno podle hlasování fanoušků na filmových databázích). Besson byl na konci století na vrcholu sil a svými schopnostmi překročil hranice Francie - a je to klasický paradox, že jeho výprava do Ameriky (která přitom většinu filmu, zejména interiérové scény pořídila doma ve Francii), je jedním z nejpůsobivějších vystižení genia loci New Yorku. Mechanicky koncipovanou story o sociálně plachém zabijákovi a malé holce rozehrál Besson s neuvěřitelnou stylovostí, ale i působivým vnitřním životem - a to nejen díky skvělému hereckému obsazení s Renem a Portmankou, ale i díky dokonale přehrávajícímu padouchovi Garyho Oldmana. A funguje to i po třiceti letech, a to i v oldschoolovém traileru, který sází na důrazného vypravěče a velmi efektní hudební koláž v druhé půlce ukázky se všemi těmi luxusními záběry.

