O FILMU
V nedávné bleskovce z tiskovky s Terrym Gilliamem jsme citovali režisérovo potěšení, že si po „osmdesátimilionové megaprodukci mohl vychutnat natáčení o čtyřech postavách, jednom baráku a poli pšenice.“ Řeč byla o dramatu Tideland, po patáliích s Grimmy nedočkavě vyhlíženém projektu, v němž by se Gilliam měl vrátit od takřka „vanhelsingovské“ akce ke svým kořenům. Mnohdy depresivním, zaprášeným a výstředním, ale v nepřítulných kulisách stejně tak i cituplným filmovým vizím, které vždy nadchnou přinejmenším osobitostí. Alenka v říši divů nebo Čaroděj ze země Oz pro nové tisíciletí a na tripu - tak by alespoň podle prvních ukázek mohly znít propagační fráze pro Gilliamovu novinku, v níž se pod křídla mistra navrací Jeff Bridges z Krále rybáře, aby jako dospělá opora sekundoval mladičké Jodelle Ferland, jejíž dětský úsměv slouží k seznámení s dívenkou jménem Jeliza-Rose. Nebaví ji užírat se sociální hrůzou, v níž vyrůstá, a proto sní, vymýšlí a propadá se do svých fantazií, jež jí nabízejí svět mnohem krásnější, barvitější, ale hlavně co do existenciálních možností nekonečný.