O FILMU
Filmy pro děti jsou pro dospělé diváky nebezpečné. Ať už jde o sebevětší srágoru, dobře zvolené téma, název a barevný plakát v mozku dětí vyvolají jakousi chemickou reakci, díky které začnou křičet, vztekat se a hlasitě se dožadovat návštěvy kina. A dospělý – platící – divák s tím nic neudělá. Hotel pro psy na tohle evidentně spoléhá. Jednoduchoučký příběh o partě kamarádů, kteří se začnou starat o opuštěná psiska, totiž evidentně míří na mladší diváky a nezohledňuje fakt, že s nimi do toho kina někdo bude muset jít. Bylo by asi velké překvapení, kdyby film debutujícího Thora Freudenthala byl něčím víc než jen jednoduchou hříčkou pro nejmenší, kvůli které budou muset rodiče vymýšlet nové výmluvy, proč nejde koupit psa (tatínkova alergie a velikost bytu už nestačí). Kdyby se mezi stovkami chlupatých zvířat, přehrávajících dospělých herců a podehrávajících dětí objevilo něco jako příběh, dobře napsané charaktery a humor chytřejší než „pes spadnul/někoho kousnul/někoho kousnul a on někam spadnul,“ byli bychom velmi rádi. Ale asi na zázrak čekat nebudeme. I když je autorem předlohy člověk zodpovědný i za Tajemství loňského léta.