O FILMU
Hodný, zlý a ošklivý. Dříve narozeného diváka odkojeného na americkém prsu by tyhle přívlastky nejspíš intuitivně přeorientovaly na Luka Skywalkera, berního úředníka a kvočnu s obličejem Paris Hilton. V poklidu by usedl k televizi, zasunul disk a pak v šoku zíral, jak „hodný“ uplatňuje právo s pistolí v ruce, zatímco „zlý“ připomíná spíš „ošklivého“ nežli naopak (držíme-li se poněkud nelogicky rozmístěných škatulek vytýčených v traileru). Krásnoočko, Tuco a Eastwoodův archetyp mlčenlivého pistolníka, zvaný Blonďák, při své dobrodružné honičce velkolepě završují Leoneho „dolarovou trilogii“, jejíž vnitřní vazby jsou sice volnější než spodní prádlo Jabby Hutta na těle Keiry Knightley, trvalý kvalitativní vzestup celé „série“ tuhle problematiku ovšem jednou provždy navedl na tu nejzapadlejší kolej filmového hnidopišství. Tři pistolníci a jeden poklad ukrytý kdesi v Americe v dobách občanské války: V rukách Sergia Leoneho ideální záminka k naplnění nadstandardní stopáže dějovými zvraty, špičkovým řemeslem, mistrnou hudbou i nálety hlášek a střeleckých soubojů.