O FILMU
Jsou filmy, které jsou jejich stratégy cíleny na natolik úzké publikum, že většinový divák vůbec nezaregistruje jejich vznik. A proto se podiví, když jej ruka trhu začne upozorňovat na to, že se blíží dvojka. Nelze jinak, protože do dvojky se většinou investuje více „škváry“ a ta se musí vrátit. To je případ loňského „černého hitu“ Diary of a Mad Black Woman (IMDb - 5/10, csfd – neviděl nikdo anebo se zapomněl podělit), jemuž letos přibývá pokračování v podobě Madea´s Family Reunion. V jedničce nás (tedy spíše „je“) režisér Darren Grant seznámil s jistou Helenou, která se po osmnácti letech vcelku šťastného soužití dostává na ulici, protože její manžel se přiznal k milence, s kterou chce sdílet lože. Helenino lože, samozřejmě. Ta se tedy vydává za svou babičkou Madeou, aby u ní pookřála, nabyla síly a pravé víry nejen v sebe sama, ale i boží pomoc. Ačkoliv jednička z popisu vypadá jako těžká soap opera či nechtěný sitcom, mezi hrdými potomky Černých panterů zabodovala (jen za první víkend vydělala 21 milionů!). Režie dvojky se ujímá scenárista jedničky Tyler Perry a odvážně do toho ze všech stran. Madea chystá rodinný dýchánek (bez trávy, přirozeně, je to zbožná žena konzervativních hodnot), jenže nic není tak, jak by si přála. Těžkou hlavu jí dělá zejména Nikki, jíž ji soud přidělil do opatrovnictví, a stejně tak její vnučky Lisa a Vanessa, které řeší svůj vzájemný vztah. A Madea, jíž si střihnul sám režisér/herec Perry, musí využít veškerého svého taktu a živelnosti, aby všechny spojila dohromady. A safra…