CZ premiéra: 17.05.2018
režie: David Leitch
hrají: Ryan Reynolds, Josh Brolin, Zazie Beetz, Leslie Uggams, Jack Kesy

Recenze rozšířené verze

blu-raydeadpooldeadpool 2josh brolinryan reynoldszazie beetz
Je o 14 minut delší sestřih Deadpoola 2 lepší než kinoverze?

Asi není potřeba zdůrazňovat, že Deadpool ve druhém díle přišel o moment překvapení. Zatímco u jedničky jsme tak úplně netušili, do čeho jdeme, dvojka má jasně nastavené mantinely a bohužel je nijak nepřekračuje. Právě to je největší problém i u rozšířené verze, která je ve finále stejně dobrá jako sestřih z kina - prostě tu není nic, u čeho by člověku spadla brada, nebo alespoň komediální scéna, na kterou by šlo koukat pořád dokola.

Nejblíž má k něčemu takovému prostředek s X-Force a převozem vězňů, který je paradoxně tím nejlepším, co film nabízí. Zatímco jinde se zpravidla skvěle startuje nebo končí, Deadpool se nejvíc vyblbne v tom nejméně pravděpodobném místě, na němž je dokonale vidět změna režiséra.

Přesně tak, Tim Miller byl doma spíš v humorných scénách a u práce s postavami, kdežto David Leitch prostě umí akci a nebojí se to ukázat. Na spoustě akčních sekvencí je vidět, jak se piplal s každým kombem, do kterého Deadpoola, Cablea nebo Domino poslal. Rvačky jsou tedy jasný žánrovým nadprůměrem, u něhož si užijete všechny nápady a kaskadérské kousky.

S tímhle se pojí i největší síla rozšířené verze - spousta malých detailů, jež asi byly na kinoverzi moc drsné a tady se mohly vrátit zpět do hry. Připravte se tedy na další prostřelené hlavy a pikantně usekané končetiny. Velký highlightem je přitom úvodní bitka v lázních, která je MNOHEM delší než v kinoverzi a Leitch a spol. se u ní neskutečně vyblbli.

Jinak od delšího sestřihu bohužel nic zásadního nedostanete. Na jeho konci jsou dvě scény s malým Hitlerem, které jste nejspíš viděli na internetu, a také se obměnily některé hlášky (sem tam k horšímu) a přidalo se pár průměrných scén v x-menovském sídle nebo Russellově děcáku.

V podstatě tedy platí klasické - pokud se vám druhý Deadpool líbil, určitě si rozšířenou verzi dejte, v opačném případě ruce pryč. Na rozdíl od mnoha jiných filmů (Království nebeské, Pán prstenů, Vetřelci...) nemám pocit, že pro mě kinoverze přestala existovat, a vlastně budu rád, když trojka zůstane u jednoho nekompromisního sestřihu. Je to přeci v základu eRko, tak snad není moc důvodů se držet zpátky! (7/10)

Samotné blůčko Deadpoola 2 se chlubí skvěle znějící hodinou a půl bonusů (rozšířená verze je na druhém disku). Háček je nicméně v tom, že celou půl hodinu zaberou trailery a videa z propagační kampaně, které už jste nejspíš viděli. I šedesát minut je ale slušný marvelácký nadprůměr, od něhož jsem čekal kupu zákulisního blbnutí a kaskadérského pitvání.

Výsledek? Inu, na plac se podíváte dosyta, problém je ale v tom, že se bonusy ukrutně drží při zemi. Tři minuty zkažených záběrů jsou samozřejmě fajn a potěší vidět Matta Damona s Alanem Tudykem, jak se chytají na ujeté vidlácké cameo. Brada Pitta se však nedočkáte (mihne se jen ve zkažených záběrech) a desítka různě dlouhých featurettů je především klasickou přehlídkou PR řečiček a dovysvětlování příběhu.

Alespoň že se stráví 12 minut u easter eggů (byť se neprozradí moc nových) a jen o minutu méně rozborem bitky ve vězení. Nikdo mě však nepřesvědčí o tom, že neměly bonusy Deadpoola na víc (důkladná pitva transportu, ohlédnutí za dopadem jedničky, výlet do comicsové historie...), tak se snad u trojky dočkáme něčeho výživnějšího a krapet nadšenějšího.

Obraz: 2.39:1 1080p (MPEG-4 AVC)
Zvuk: DTS-HD MA 7.1 anglicky, DD 5.1 česky
Titulky: české