V KOSTCE
Portrét umělce jako obyčejného mladého muže schovává rafinovanější pokus o zbožštění, než kdyby ho od začátku do konce prezentoval jako geniální rockovou hvězdu. Ve skutečnosti na filmu nic není opravdu civilní: Kamera se nechává fascinovat krásně trpitelským výrazem herce Sama Rileyho, přítomnost poezie dělá z Curtise div ne prokletého básníka a černobílá škála všemu dodává jen další estetickou stylizaci.
CELÁ RECENZE ZDEFOTOGALERIE
O FILMU
Nedávné průzkumy prokázaly, že lidé pod třicítkou umírají mnohem častěji, pokud jsou superhvězdy. Ona sláva totiž není jen o penězích a střídání partnerek jak o závod. Většinou je také o chlastu, drogách, v případě Iana Curtise i o rock&rolu, ale také depresích a sebevražedných sklonech. Curtis byl rocková hvězdička přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. V Anglii v sedmasedmdesátém založil skupinu Joy Division, která začala velmi rychle slavit úspěch. Slávu si ale moc dlouho neužíval, ačkoliv ta krátká doba mu zjevně stačila - 18. května 1980 spáchal sebevraždu oběšením. Fanoušci rádi dodávají, že si před samotnou smrtí pustil německý film Stroszek a poslechl "The Idiot" od Iggyho Popa. Mnohem víc než co poslouchal před smrtí ale svět zajímaly příčiny sebevraždy. Co k ní Curtise vedlo, jaké měl v osobním životě problémy? Některé jeho pocity se odrážely v samotné hudbě, jiné byste museli hledat někde jinde. Control vám v tom hledání pomůže a tu nejdramatičtější část Curtisova života na chvíli opět oživí. Tedy alespoň to je záměr legendárního fotografa Antona Corbijna, jehož režijní portfolio se zatím může chlubit pouze nějakým tím hudebním videem (pro velmi slavné skupiny, nutno dodat). Control už sklidil nějakou tu festivalovou cenu, čímž se také chlubí v traileru.