Má Aronofsky dost rozumu na to, aby se jeho film nevyvíjel úplně stejně jako příběh, který Natálka odvypráví na začátku traileru? Pevně doufám, že ano, protože se mě Black Swan poprvé začala zajímat. Zatím nejmainstreamovější trailer konečně odhazuje většinu rušivých metamorfózních náznaků, a podává poctivě podmanivou ochutnávku tíživého dramatu. Vybraná hudba už neustřeluje mimo koncept, netlačí se na chabě střeženou rádoby jinakost a místo toho se v popředí ocitají co nejdráždivější obrazy. A přesně to v mých očích dělá z Black Swan potenciálně zajímavou podívanou. Mnohem radši se totiž budu těšit na Aronofskyho výlet do subžánru erotikou šmrncnutého thrilleru, než abych se chystal na baletní District 9. Neříkám, že to nakonec dopadne tak či onak. Po dnešku mám každopádně poprvé chuť to v kině zjistit. A mimochodem... to vsazení posledního záběru nemá chybu.
Černá labuť: International trailer
09:00 | 03.12.2010 |
Černá labuť: Hudební video
00:04 | 23.11.2010 |
Výstřední. Progresivní. A proklatě sexy. I když bohužel trochu spoileroidní. Za nehty zalézající videoklip vůbec neodpovídá tradiční prezentaci oscarových favoritů. Je to spíš psychedelické koštování atmosféry, které zdánlivě nehledí na konvence a tradiční způsoby, jak dosáhnout komerčního úspěchu. Zároveň jde o výživnou reklamu na soundtrack, přesvědčivou právě pro cílovku zúčastněných hudebních jmen. O jejich hvězdnosti nelze vést spory, stejně tak se ovšem nejde přít o působivost prezentovaného materiálu a intenzitě, s jakou hodlá Darren Aronofsky zaútočit na srdce a hlavy diváků. Natalie je tu stoprocentně přesvědčivá, a to i když s sebou v existenciálním vypětí háže na diskotéce, nebo když hledí zblízka do nozder démonům jak z Faunova labyrintu. Působivé vnuknutí. Snad kino překvapí po vzoru tohohle videa – jen s čitelnou metamorfózou krásky v černého opeřence se Aronofsky doufejme nesmířil.
Níže odkaz na streamované HD.
Černá labuť: Trailer
00:26 | 18.08.2010 |
Darren Aronofsky se po lehkém tápání, zdá se, našel. Znovu si ujíždí na vizualitě Wrestlera, tentokrát zkrášlené právě takovým způsobem, jaký sedne k baletnímu dramatu se zdobnými kostýmy a extrémním líčením. Fajn je hlavně zjištění, že se Aronofsky neodsekl od svých kořenů. Pořád jej zjevně fascinuje totální nápor na tělo i duši – Black Swan jako by přímo pokračovalo ve šlépějích Pí a Rekviem za sen, co se týče přístupu k hlavní postavě. Kdyby se objevila dopoledne v televizi, pravděpodobně byste zaslechli výkřik „Morfujeme!“ a sledovali, jak v kostýmu černé labutě nakopává zadky padouchům. Jenže jsme u Aronofskyho oscarového a festivalového želízka (Natalie Portman má nominačku předplacenou), kde se bude vnitřní rozklad člověka a jeho proměna pojímat zcela seriózně, s náběhem na přesahy filosofické a společenské. Problémy bych viděl dva: Po Aronofskyho předchozích snímcích, jakožto i po Tetsuovi nebo čerstvém Districtu 9, mi téma přijde už lehce vyvařené, přičemž omáčku okolo něj nevnímám jako zas tak dráždivou. A navíc mám podezření, že je to přesně ten typ filmu, kdy vám všechno prozradí první věta traileru (nebo i filmu?), v níž se mluví o snu, přerodu v labuť a smrti…
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry