O FILMU
Brianu De Palmovi (Carlitova cesta, Zjizvená tvář) se od druhé poloviny 90. letech a ani na počátku 21. století nedařilo. V redakci MovieZone je sice dvoutřetinová většina stále přesvědčena, že první příběh Ethana Hunta v podobě pražské Mission Impossible byla povedená, hodnocení Hadích očí, Mise na Mars a Femme Fatale je však již spíše rozpačité. Stačí se podívat na csfd.cz a člověk hned získá obrázek i od ostatních. Možná si je tohoto handicapu vědom i DePalma, jeden z nejnadanějších tvůrců tzv. nového Hollywoodu.A proto sáhl po románu matadora Jamese Ellroye, jehož romány (např. L.A. Přísně tajné) Hollywood velmi rád čte i adaptuje. Jeho román Black Dahlia putoval více než deset let z jedné ruky producenta do druhé a několirát to už už vypadalo, že se spustí natáčení. Někteří si možná vzpomenou, že v kolonce režiséra po jistou dobu figuroval i David Fincher, který se po Sedm stal vyhledávaným cílem scenáristů, v jejichž dílech je někdo porcován takřka zaživa. Jakkoli je Black Dahlia fikcí, má reálný základ: v roce 1947 kdosi brutálně zavraždil jednu z hollywoodských hvězdiček, a to tak brutálním způsobem, že se fotografie z místa činu nesměly objevit v tisku. A je jasné, že vraha nikdy nenašli. Filmový příběh je následující: dva policisté Lee Blanchard (Aaron Eckhart) a Bucky Bleichert (Josh Hartnett) vyšetřují smrt béčkové hvězdičky Betty Ann Short (Mia Kirshner), která vystupovala pod pseudonymem Black Dahlia (otrocký překlad jejího uměleckého jména by bylo botanické "černá jiřina"). Blanchard se do svého případu zahryzne do té míry, že to natuší vztah s jeho ženou Kay (Scarlett Johansson). Ani jeho kolega Bleichert nerad tráví noci sám a proto se stýká s tajemnou Madeleine Linscott (Hilary Swank), dcerou prominentních rodičů, která se s obětí znala...