O FILMU
Filmy Martina Scorseseho patří od počátku jeho kariéry ke kvalitativním stálicím světové kinematografie. Jeho Zuřící býk si však mezi nimi uchovává výsadní postavení. V duchu sloganu českých Mistrů bychom mohli říci, že je to film, který není o boxu. Na černobílý materiál natočený Zuřící býk sice v prvním plánu sleduje závratnou dvacetiletou kariéru boxera ve střední váze Jakea LaMotty (Robert DeNiro), ale v ne nepodstatném plánu druhém nám dává nahlédnout do jeho soukromí a světa vrcholového sportu vůbec. Skvěle vyklenuté drama, které dbá na každý historicky doložitelný detail, je podnětné i v tom, že dravé prostředí příliš nedémonizuje a i když se LaMotta svou vinou nakonec dostává na společenské dno, není z filmu cítit ukazováček vztyčený v moralistním gestu. Režisérovo alter ego, Robert DeNiro, je prvním v řadě Scorseseho hrdinů, kteří mění tvář Ameriky, respektive jí nastavují zrcadlo a zároveň je charismatickým chlapíkem, který si dokáže jednoduše získat přízeň svou přímostí, buldočím odhodláním a fyzickým projevem. Jeho velkou slabinou však je, že své vnitřní síly není schopen krotit. A to se mu stane osudným. Rozhodně však nepatří k těm, kteří by propadali sebelítosti nad promrhanými možnostmi... co si odžil, to si odžil. Všecho přišlo i odešlo v pravý čas.