O FILMU
Pottera jsme už propírali v uplynulých týdnech – teď se zastavíme u jiné, kvalitativně však minimálně rovnocenné premiéry minulého týdne, kterou místní distributor překřtil z The Exorcism of Emily Rose na V moci ďábla. K jakému jinému dílu by měl odkazovat než ke klasice Williama Friedkina Vymítač ďábla. Ubíhala první polovina 70. let, když kulturní i církevní kruhy šokovala adaptace románu Williama Petera Blattyho. Její „hrdinkou proti své vůlí“ je dvanáctiletá dívenka Regan, která z bezprostřední blízkosti poznala, že báchorky o satanášovi vtírajícím se do těla nemusí být jen babskými povídačkami. A že nepříjemné vedlejší účinky jeho řádění teprve začínají vesele hopsající postelí a elegantním sbíháním schodů po čtyřech zády k zemi. Kdo by v téhle chvíli mohl pomoct? Snad jen služebník boží promenádující se v taláru a ztrácející víru ve Všemohoucího. Anebo jeho kolega specializovaný přímo na vyhánění ďábla. Mnohovrstevný psychologický horor patří stále do žánrové klenotnice, proto se ho sluší zase jednou připomenout.