Filmovou kariéru Orlanda Blooma odstartovala válečná pecka Ridleyho Scotta Černý jestřáb sestřelen a bylo by vlastně docela symbolické, kdyby ji další válečný film nadobro pohřbil. Posledních pár let je to totiž z jeho strany slušná mizérie a při pohledu na veskrze průměrný trailer uvádějící válečný thriller podle skutečných událostí to ani tady nevypadá na nějaký velký zlom. Režisér Rod Lurie (vzpomínáte ještě na jeho průšvihové drama Poslední pevnost s Robertem Redfordem?) sice dostal nějaký ten milion dolarů na hraní v bulharských horách a občas se ozve vděčné „árpííídží“, ale chybí mi větší tah na bránu, kulervoucnost, zajímavější herecký obsazení… Vlastně mi toho chybí docela dost. Ještě před pár týdny bych asi uvažoval o hodně slabých čtyřech hvězdičkách, ale po upoutávce na Tenet období sucha a trailerového zmaru (snad) oficiálně skončilo a tohle smrdí průměrem až do afghánských hor.
plus si právě popsal drtivou většinu zámořských akčních/ válečných děl