Herci nahastrošení v kostýmech a dědoušek Christopher Plummer, jemuž se ostatní posmívají, že vypadá jako Ježíš? Takhle si člověk nepředstavuje filmový hit pro 21. století. Neodbíhejte ale příliš brzy. Mohli byste litovat. Přestože The Last Station stojí hlavně na hereckých projevech, přestože se obrací až do 19. století a k slyšitelně literárním obratům, švihu má na rozdávání. Kamera je mocný nástroj a už jen několika jejími pohyby (svižné jízdy i roztřesené pobíhání s kamerou v ruce) se dá do látky, která smrdí divadelní statičností, nafutrovat spousta energie. Tu navíc nespalují žádná herecká béčka. Ještě než si stihnete radostně poposednout kvůli další roli pro nezklamávajícího Paula Giamattiho, potěší vás James McAvoy. Jenže to se teprve rozcvičuje Helen Mirren, které stačí i pár krátkých záběrů, abyste odtušili, že o jejím umění bude zase jednou dlouze přemítat oscarová Akademie. Právě to je asi důvod, proč se The Last Station trochu narychlo žene do kin – slušné ohlasy z festivalů a zkušebních projekcí posílají konverzačku o staroušovi Tolstém a mladém Bulgakovovi do kin už za měsíc, 23. prosince. Aby bylo čím doplňovat nominace do vedlejších hereckých kategorií... Minimálně účastí „Královny“ Helen Mirren ve finálové pětce jsem si zcela jistý.
Níže odkaz na HD.