O FILMU
„Mladá žena se v noci vrací do hotelového pokoje. Čekají tam na ni neznámí muži, policisté, kteří chtějí vědět, kam zmizel její milenec Noodles. Jeho tři kamarádi, Patrick Goldberg, Philip Stein a Maximilian Bercovicz jsou již mrtví. Když žena odpoví, že neví, chladnokrevně ji zastřelí. Se stejnou otázkou mučí i majitele drahé restaurace Fat Moea, který nakonec prozradí: Noodles je v čínském divadle. Než tam policisté dorazí, Noodles stačí zmizet. Hledá kufřík s penězi, kam ukládali s kamarády společné úspory, najde v něm ale jen staré noviny. Odjíždí se skrýt do Buffala...“ Kdo by tušil, že se za tak fádním slepencem scén, jenž tenkrát v Americe otevírá, rozprostírá vrcholné dílo Sergia Leoneho. Z výřezu z oficiálního distribučního textu mnoho nepoberete. Stejně jako divák samotný, který bude minimálně prvních patnáct minut - popsaných výše - hledat odpovědi na klíčové dotazy kdo, proč, s kým a za jakým účelem. Plně si na ně odpoví až po čtyřech hodinách mistrovské mafiánské epopeje, která rekapituluje půl století organizovaného zločinu v Americe na prahu technologického pokroku. Kronika jedné epochy ale nemůže strhnout jen zákulisními machinacemi – prioritou jsou životní útrapy Davida „Noodlese“ Aaronsona (De Niro), jeho tragické počínání v milostných záležitostech a vývoj vztahu biblické velikosti s nejlepším kamarádem a zároveň i celoživotním (ať už přiznaným nebo pouze tušeným) sokem Maxem (James Woods).