Kombinace „Julianne Moore a mysteriózní thriller“ mě i po šesti letech od Zlodějů paměti znepokojuje. V roce 2004 byl thriller The Forgotten slušný hit se slibnou trailerovou kampaní, nakonec v něm ale divoce poletovali lidé kamsi do dáli a celý film se vybarvil jako splácaná blátotlačka, na kterou se do roka a do dne zapomnělo... tedy bohužel ne tak úplně. Shelter jeho kulisy evokuje, protože tajemné thrillery holt bývají zapuštěné v odstínech hnědé, šedé a „nadpřirozeně modré“ a zrzavá hříva Julianne Moore v nich prostě musí vypadat jedinečně (rozuměj stále stejně). I když má mít tentokrát vyrovnaného protihráče. Jenže tím je docela nevýrazný Jonathan Rhys Meyers – a ať chcete nebo ne, pohled do jeho tváře jen zvýrazňuje pocit, že se řítí žánrová rutina „od scenáristy Identity, producentů Kruhu a od desítek dalších lidí, kteří dělali na xy podobných projektech… a na spoustě dalších ještě dělat budou“. Podceňovat se nevyplácí, stejně jako není dobré psát bohorovné popisky k filmům, o nichž vlastně moc nevíme. Ale tenhle trailer je prostě tříhvězdičkovým standardem, který nestimuluje představivost nějakým zásadním způsobem.
