Český trailer rovná se obvykle „utíkejte za roh“. Dneska můžete s klidem zůstat. Netušíme, jestli je to vlivem Ševčíka a jeho snahy něco pro tuhle scénu udělat, nicméně režisér Tomáš Řehořek prokazuje slušný vizuální talent, který – zakomponovaný ke tklivě melancholické podkresové hudbě – dělá s trailerem k Proměnám malé divy. Na první pohled to vůbec nevypadá, že jsme v kraji, kde je zvykem prodávat ukázky přes lidový humor a už vůbec to nevypadá, že za tím stojí obvyklá novácká střižna. Proměny na ploše traileru mají koncepční hlavu a patu. Mají navodit emoce z pozice dynamizujících vizuálů v kontrastu s nepohyblivými lidmi, kteří jako by z obrazů jen tak vykukovali. Jestli to symbolizuje nějaké proměny, není zřejmé, způsob, jakým se ukázka prodává, je nicméně působivý daleko za hranicemi všedního českého zážitku – vypadá to jako něco mezi Kriminálkou Anděl (myšleno v dobrém!), klipem k Ecstasy of St. Theresa a jiným elementem, který utekl ze Samotářů. Což je fajn. Přesto tu jeden malý problém sublimuje: dialogy z Proměn pořád tak nějak záhadně trčí a kontextuálně do sebe scény příliš nezapadají (= jsou přes sebe naházeny jen tak ledabyle), ale na to, že jsme v českém rybníčku, je to zářez do pažby více než slušný. Velmi dobrá pocitová záležitost, která se tu jen tak nevidí.



Já jen dodám, že ten mladý skokan, kterého Petr Jeništa "neví jestli ještě přeskočí", je pan režisér osobně:-)