HODNOCENÍ REDAKCE
HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
VAŠE HODNOCENÍ
Olejovky jsme na základce měli taky, ale takovéhle výtvory z toho teda nevznikly. Použitím olejových barev na skle vznikl první celovečerní animák, který se však nemusí spoléhat jen na výraznou vizuální stránku. Impresionistická poetika dobře ladí s melancholickým příběhem o věčném hledání domova. Francouzský snímek vznikal i v české koprodukci, snad proto se nezaměřuje na konkrétní historickou událost, nýbrž univerzální útěk dětských hrdinů před smrtícím pogromem. Taťjana Medvecká propůjčila hlas ženě vzpomínající na hluboko zasuté vzpomínky. Poeticky uchopené dětství ostře kontrastuje s válkou a nenávistí zničenou zemí a ve filmu zřejmě bude prostor pro obojí; navíc v neokoukaném vizuálním hávu. Velká natěšenost!