Pokud se podíváte na CSFD, zjistíte, že Ivo Trajkov trajdá mezi černou a červenou v poměrně pravidelném intervalu. 32. nejhorší film všech dob – a jedno z největších českých wtf -, Kanárská spojka, na druhou stranu obstojná Velká voda v makedonské koprodukci – to jsou režisérovy dva největší vrcholy a pády. Ocas ještěrky nepředchází dosud žádná pověst, ale názor si můžete udělat sami. Vcelku normálnímu příběhu v produkci České televize, zabalenému do moderní vizuální stránky (kamera i barevné ladění filmu jsou přinejmenším zajímavé), nechybí patero zajímavých momentů, jakožto i spousta klasických neduhů ve stylu plácnutí po zadku ve sprše, které je spíše tak „česky legrační“ než cokoliv jiného. Herci se nevyjímají vyloženě z áčkových řad (i když David Švehlík je teď díky Kriminálce Anděl docela v kurzu) a tak jim na pomoc přibíhá alespoň stálice tuzemské hudební scény. A je pravda, že v kombinaci s některými melancholicko-uměleckými vizuálními kompozicemi zvedají celkový pocit z filmu o úroveň výš. Pocit z traileru bohužel zůstává stejný – obvyklou českou směs dialogů bez kontextu pár pěkných záběrů nezachrání. Přesto se Ještěrka tyčí v optice našeho zájmu asi o deset tříd výš než nový film Marie Poledňákové. Alespoň opravdu vypadá jako film.