Nejkratší marketingová kampaň na velkobiják s oscarovými parametry v historii jde do finále. Díkybohu za tuhle mezinárodní mutaci upoutávky - nemusíme díky ní truchlit nad tím, že jsme se dočkali jen jednoho traileru. I druhé podání je totiž velmi působivé. Scorsese sice čaruje s digitálními kouzly, což tu působí malinko nepatřičně, protože jeho výpravná náboženská freska (jejíž děj teda ani napodruhé tak úplně nepobírám - ale nevadí mi to, protože všechny pohnutky těch šikmookých postav alespoň pochopím z filmu) právě láká nejvíc v momentech, kdy vidíte fyzickou bolest na živých postavách ve skutečném, oldschoolově hmatatelném prostředí. Recenze sice nejsou úplně extatické a pohoření na Glóbech naznačuje, že oscariáda se konat nebude, pořád ale tuhle látku vyhlížíme s ohromnými očekáváními. U Scorseseho totiž ukázkově platí, že čím nepoddajnější a kontroverznější projekt, tím líp.