O FILMU
Možná, že za pár let se bude na rok 2002 pohlížet jako na jeden z přelomových roků, co se klasické „popcornové“ kinematografie týče. V tu dobu totiž o sobě dal poprvé pořádně vědět Gore Verbinski, tvůrce teď už v podstatě trilogie Pirátů z Karibiku. Jednonozí muži s hákem místo ruky, papouškem na rameni a kurdějemi ale měli přijít až o rok později. Kdyby však nebylo Kruhu, možná by pod nimi byl podepsán někdo úplně jiný. Před pěti lety ještě nebyly remaky japonských hororů tak časté a tak otravné, jako je tomu dnes. Když kohosi napadlo, že divná dívka v bílém s dlouhými černými vlasy by mohla působit i na západní publikum, nikdo určitě nečekal, že během několika let tu bude celý zástup podobných filmů. Kruh ale zůstal v pomyslném ringu jako vítěz a asi jako jediný překonal kvality originálu (za tuhle větu mi to v komentářích klidně pořádně omlaťte o hlavu). Stačilo k tomu málo. Tehdy neokoukaný japonský minimalismus, videokazeta a něco, co bylo pro americké a evropské publikum originální. Žádná krev, jen atmosféra, která když vás chytla, tak až do konce titulků nepustila. A ti slabší jedinci si na týden odpojili telefon.