Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Interstate 60 | 2002
csfd  imdb  kinobox
US premiéra: nestanovena
CZ premiéra: nestanovena
režie: Bob Gale
hrají: James Marsden, Chris Cooper, Gary Oldman, Amy Smart, Christopher Lloyd, Kurt Russell

Interstate 60: V.I.M.


ikona
imf
James Marsden jako nerozhodný řidič na neexistující dálnici řeší nečekané zvraty. Svezte se s ním, bude to stát za to! 

Může mít klasický americký road trip (v klasickém německém voze) zároveň adrenalinový a duchovní rozměr? Ve snímku Interstate 60 o tom nebudete pochybovat ani na vteřinu. James Marsden tu rudým bavorákem křižuje neexistující silnici, směrován tajuplnými billboardy, doprovázen bizarními postavičkami a odkázán jen na vlastní instinkt a pofidérní odpovědi všeznalé kulečníkové koule. Zní to uhozeně? A to jsme ještě ani nezačali. Vymyslet mytologii kolem bájné silnice a zabydlet ji nejen svéráznými, ale i moudrými postavami, to chce nejen kvalitní herce, ale po čertech dobrého scenáristu. Hereckých es je tu tolik, že by se jejich oscarovými nominacemi mohla silnice z názvu osázet místo patníků. A scenárista se pro jistotu posadil i do režijní sesle, aby mu to náhodou nějaký utřinos nezkazil. A pro dvojitý sichr si film i zaplatil, takže tu máte autorský hattrick, ve kterém jede fantazie na plné obrátky. A to jsou dobré zprávy, když konečně prozradíme, že duchovním otcem tohohle filmu je Bob Gale, scenárista a producent Návratů do budoucnosti.

A vězte, že je to fajn nejen kvůli tomu, že se tu ve vedlejších rolích mihnou Michael J. Fox a Christopher Lloyd. To je opravdu jen třešnička na několikapatrovém dortu, přičemž do jednotlivých podlaží vás Gale zasvěcuje postupně, prostřednictvím postaviček, které Marsdenova postava během svých toulek po Interstate 60 potká. A nejde jen o čarovného poloskřítka Garyho Oldmana, co nosí divnou fajfku, a lidská pošetilost ho děsně baví. Chris Cooper se objeví jako velmi, velmi zásadový zaměstnavatel, Amy Smart jako hrdinova femme fatale zakletá ve strašidelném zámku plném právníků, Kurt Russell jako šerif propagující revoluci v sociálních službách způsobenou drogovou závislostí, a tak bychom mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Těsná provázanost scén a hraní si s detaily, jejichž důležitost se projeví mnohem později, upomíná na Galeovy předchozí klasiky, včetně Návratů, které rozehrávají svou partii souběžně v několika časových osách. Tady si zas nebudete jistí, co je sen, co realita a vlastně budete mít chvíli pocit, že se hlavní hrdina pohybuje někde mezi. Celé filmové podobenství ho naviguje na cestě k jeho životnímu rozhodnutí, ovšem snímek vůbec nepůsobí didakticky a jeho poselství je stejně otevřené jako kabriolet od BMW, který je okatým, ale vlastně i docela sexy product placementem.

Chytrá oddechovka se sympatickým castingem, která je v našich končinách neprávem přehlížená (nedostala se ani do kin), tak nějak dozrála po letech... zejména po letech, kdy se nic ani vzdáleně podobného neobjevilo. Díky Galeovu klukovskému humoru ji stavím o dost výš než třeba Burtonovu tematicky příbuznou Velkou rybu. Pokud vám tenhle film doposud unikal, stačí napřáhnout ruku a stopnout si ho na jen zdánlivě neexistující dálnici. Že už se dneska nestopuje? Nejvyšší čas tohle řemeslo oprášit.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace