O FILMU
Je veliká, je naštvaná, sežere všechno, co se jí postaví do cesty a rozhodně byste jí nechtěli naštvat. Vzešla z nukleárních testů. Původně to přitom byla jen taková nevinná ještěrka. Až přebytečné množství radiace v krvi jí přivedlo na svět takovou, jak ji známe dnes - velkou, zlou a pod Emmerichovým vedením prudce digitální. Americký remake japonské klasiky se kvalitou chlubit moc nemůže a je svatá pravda, že ačkoliv Roland svým způsobem oživil monster filmy, na druhou stranu jim pro začátek nepřipravil moc dobrou reputaci. Ošklivého ještěra přesunul do New Yorku, kde ho nechal zničit pár mrakodrapů a rozsít vejce přes půlku metra, aby si otevřel vrátka pro případnou dvojku (na tu ale nedošlo a ještě dlouho nedojde...). Víc než v požírání nevinných newyorčanů si Godzilla libuje v honění lovce žížal Matthew Brodericka a jeho nového kamaráda z francouzské tajné služby Jeana Reno. Tihle dva jí pěkně vytočili a ať už vojenští generálové vymyslí jakoukoliv lumpárnu, jsou tito dva jediní, kdo může naštvanou maminu zastavit. O kvalitách Godzilly nechť vypoví třeba Zlatá Malina za nejhorší remake ještě z doby, kdy tyto ceny měly nějakou výpovědní hodnotu. Emmerichovi se útok na Ameriku s ještěrem v zádech prostě nepodařil.