O FILMU
Lord Voldemort nehodlá sedět na zadku a jako nejzlejší bubák filmového světa si v klidu užívat slávy a lenošit. Ano, chápete správně, Ralph Fiennes má v postprodukci další film, který ovšem - dle zákonitostí kariér charakterních britských herců – bude mobilizovat na přesně opačné straně komerčního spektra než čtvrtý Harry Potter. Fiennes totiž nastoupil do dodávky z garáže proslulého britského režiséra Jamese Ivoryho (Howards End, Soumrak dne), jehož srdíčko před pár měsíci uhranul román z psacího stroje Kazua Ishigury. Představitel „Voldyho“ proto kontroluje roli bývalého diplomata Todda Jacksona, kterého osudově okouzlí půvabná Natasha Richardson – pro tuhle historickou romanci přetvořená ve stejně bývalou ruskou hraběnku, jejíž jméno, Sofia Alexejevna Belinskaja (snad je tenhle spelling správný :-), naznačuje, proč se Ivoryho novinka nazývá The White Countess. Tihle dva se mají kupodivu rádi. A jak! Jenže nejsme na Bahamách v pětihvězdičkovém grandhotelu, nýbrž na neklidném území Šanghaje roku 1936, pročež do zasněného muckání musí nevyhnutelně vstoupit válka. Nepřipomíná vám to jiný Fiennesův film? Fatální válečnou romantikou, plakátem, historickými reáliemi a sladkobolným trailerem. Mně tedy ano. Může být Anglický pacient v nuznějších podmínkách a šikmooké kultuře tak srdcervoucí jako originál?