Návrat Daniela Day-Lewise ke hraní si asi mnozí představovali výrazně...velkolepěji? Ale světoznámý PAN herec si (ani nám) už opravdu nemusí nic dokazovat, takže nejenže se před kamery nijak nehrnul, když už to ale muselo být, stoupl si před ně kvůli režijnímu debutu svého syna. Což bude v éře, kdy se na hollywoodská nepobabies začínají čím dál více ubírat zraky běžných lidí, určitě někde lehce kontroverzní, nás ale pořád primárně zajímá, jaký bude výsledek. No a soudě dle prvního traileru...nic moc? Alespoň z toho mainstreamového pohledu se Anemone zdá být hloubavou sondou do vztahů mezi otci a syny, přičemž ale materiál neláká ničím objevným, řemeslně poutavým, ani nějak úderným. V podstatě to celé stojí opravdu jen na tom Day-Lewisovi, jenže takových případů, kdy sebelepší herci dostali na bedra celý film, už v historii pár bylo, a málokdy z toho vzešlo něco opravdu působivého. Film je kolaborativní dílo a já z Anemone bohužel cítím experimentální skoro až „školní“ dílo, které se opírá o silné herce (Seana Beana neradno podceňovat) a nějaké elementární řemeslné znalosti, ale nic víc. Rád bych se, už jen pro dobro začínajího Ronana, pletl, momentálně ale palec letí směrem dolů a já doufám, že DDL v budoucnu ještě kývne na nějaký opravdový film s adekvátní rolí vzhledem k jeho talentu.




Od slibného dvouminutového traileru k podařenému dvouhodinovému filmu je ještě dlouhá cesta, ale minimálně do doby, než vyjdou festivalové ohlasy, to vypadá, že junior nějaký ten umělecký talent podědil (nebo si najal schopného střihače traileru, taky možnost