Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Amores Perros - Láska je kurva | Amores Perros | 2000
csfd  imdb  kinobox
US premiéra: nestanovena
CZ premiéra: 29.11.2001
režie: Alejandro González Ińárritu
hrají: Emilio Echevarría, Gael García Bernal, Goya Toledo, Álvaro Guerrero, Vanessa Bauche, Rosa María Bianchi,

Amores Perros - Láska je kurva: V.I.M.


ikona
k0C0UR
alejandro gonzales inarrituvim
Klasika z Mexika 

Tam, kde bylo Pulp Fiction kdysi objevné (proplétání povídek a hraní si s časovými rovinami) a tak trochu nejistě průkopnické, zajíždí Alejandro González Iñárritu jako nůž do másla s neochvějnou jistotou režijního pardála, který moc dobře ví, co a jak chce sdělit.

Povídkové schéma zdůrazňuje ostré hrany tří „psích a lidských“ příběhů, které, osamocené, vyznívají jaksi nekompletně, přestože působivě. Ve správně servírovaném mixu plném překvapení a momentů, kdy se tají dech, vše ale dostává naléhavější rozměr a především to diváka donutí žít s filmem v permanentní ostražitosti. Iñárritu si neláme hlavu s pečlivou přípravou na „velké scény“, prostě jich tam pár nahází mezi ty malé, zdánlivě obyčejné a vyvolá tak dokonalý „crash mysli“, projevující se sérií (příjemných filmových) šoků. Je to dobrý způsob, jak se vypořádat s řidší scenáristickou látkou a možnost, jak si efektně nadrobit do filmu napětí, jak se to zrovna hodí. Jaká škoda, že velké nápady nestihly dohonit druhou povídku, kde pes zmrzačené modelky uvízne v duté podlaze. Vyjmuto z kontextu, na festivalu krátkých filmů by zřejmě slavila úspěch, jako součást celku s natolik výraznými vyprávěcími rovinami slábne a slábne, až se úplně znechutí.

Takže kromě té, která je napoprvé jen dobrá a s přibývajícími zhlédnutími čím dál tím otravnější, je Iñárritův film mrazivý až pohlcující – tím správným způsobem, který si umíte představit, když se řekne nezávislý film z upoceného Mexika. Tam, kde se střetává špína, prach a smrt nevinných (pravděpodobně ta horší a nepříjemnější, jakou si dokážete představit), brousí si Iñárritu svůj režijní styl do podoby, jak ho známe dnes. Nic se od té doby nezměnilo, jen se v jeho scénářích promítají globálnější témata a ještě více zdůrazňují multikulturní rozdíly (Babel), či se polemizuje o těle, duši a vyčíslitelných statistikách, které ukazují vzdálenost k Bohu (21 gramů). Jakási režisérova filozofická součást tu s námi bude vždycky, přestože mám pocit, že přítomnost velkých hvězd ji vytlačuje z ringu na vrub efektnosti. Tenkrát s Octaviem, El Chivem a zbytkem společnosti kolem psů to ale byl krystalický filmový zážitek od malého režiséra, který dostal do ruky kameru a bez peněz se s tím dokázal poprat. A dodnes nezlenivěl.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace