O FILMU
Píše se rok 1955 a v srdci Egypta zemřel agent 283. Vyšší číslovky to holt vždycky koupí jako první. Nejlepší agent sboru - stosedmnáctka - se tak musí vydat do země pyramid, dlouhonohých hnědovlásek a nepochopitelného náboženství. Díky svému frackovitému image a absolutní neznalosti poměrů si rychle vyslouží jak pozornost konkurenčních špiclů, tak opovržení krásné průvodkyně. Co byste ostatně chtěli od chlápka, kterého fascinuje nízká inteligence slepic a jenž se maniakálně směje každé bezvýchodné situaci. Možná proto, že se z ní vždycky dostane, většinou tak absurdně, že by se z toho Austinu Powersovi postavily do pozoru všechny volánky. Francouzská filmová škola je holt trochu exotičtější a když se navíc smíchá s retrostylizací ála 50. léta a skrz naskrz neprostupným koloniálním humorem, může to být buď zázrak nebo malér. Agent 117 by rád naklonil váhy na pozitivní stranu, ale krom skoro až nelidského zápalu ze strany Jeana Dujardina v hlavní roli ho k tomu filmové sudičky příliš nevybavily.