Pokud Cival v popisu minulého traileru vypíchl pozoruhodnou tvůrčí syntézu dua Zach Braff – Tony Goldwyn, asi netušil, o kolik pregnantnější ilustrace přijde o pár dní později. Goldwyn skutečně jako by i režijní dýchal za hlavního běžce ve své herecké stáji. Stejné tempo, stejná přemýšlivost nad osudy chlapíka kolem třicítky. A poprvé si můžeme vychutnat i verbálně nastíněnou premisu a prakticky totožně laděné hlášky vytržené z kontextu úvah o tom, že jediné, na čem záleží, je jak to cítíš ty – nikdo jiný. Trailer na Goldwynův film přímo svádí zavřít se někam do komory a nechávat si procházet hlavou všemožné špatně zvolené odbočky života našich skromných maličkostí. A už jsem prokoukl, čím toho dosahuje. Je to ten Braffův zdrchaný obličej v kombinaci s melancholickou kytarovou linkou a pomalé prolínačky mezi záběry pečlivě zasahující vaši hemisféru podvědomým impulsem ke zvolnění v loženém a tudíž už možná trochu rutinním životě. Ten chlapík prostě ví, jak to chodí a jeden film mu na to sdělení nestačí. Co se týče mě, budu ho poslouchat klidně padesát let: Jednak z něj necítím prachsprostý kalkul, ale hereckou upřímnost a druhak mi tenhle styl prostě sedí. Chyťte opratě pevně, chlapci, držím vám palce.
Poslední polibek: Trailer
13:10 | 03.07.2006 |
Poslední polibek: Teaser
11:52 | 20.06.2006 |
Se znalostí Garden State by mi nikdo nenamluvil, že právě nesjíždím teaser k nové romantické meditaci Zacha Braffa. Vtípek se sexbombou z plakátu předjímá stejný styl humoru, tragikomické záběry u rohožky HOME evokují podobný druh tvůrčích úvah a samozřejmě, mladí lidé bez proporcí Brada Pitta či Jessicy Simpson se střetávají a míjejí za zvuků příjemné kytarovky, což už jsme v Garden State taky jednou zažili. Jenže jako autor nedávného profilu „o filmu“ jsem už pochopil, že se režisér Last Kiss buď v Braffovi shlédl, anebo sledujeme ryze náhodné tvůrčí splynutí stejně naladěných duší. V téhle souvislosti je trochu paradoxní, že jediným vypíchnutým tvůrcem je Paul Haggis, což však lze snadno pochopit při pohledu na jeho krbovou římsu, na níž se leskne jedna nejmenovaná pozlacená soška. Pravda, Haggise by bez mezititulků málokdo identifikoval. Oscaroví laureáti kvůli prudérní MPAA většinou nevsunují do scénářů explicitně souloživé scény, oceňuji proto Haggisovu odvahu říkat o mladých, párujících se lidech, všechno, co si téma zaslouží, a nejen to, co dovolí pár páprdů z ratingové komise (ačkoliv muchlování bude jistě jen v povolených „eRkových“ mezích cudnosti). Obecně ukázka svým střihem spadá mezi teasery ve stylu prvního klipu k Marii Antoinette, což předpokládá zpěvnou melodii prokládanou výjevy, v nichž se divák mnoho neorientuje (co se konkrétních zápletek týče), ale načuchne k příjemnému feelingu, který obhájí napjaté vyčkávání na trailer. Jemná atmosférická pohodička. Nic víc, ovšem ani ne míň.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry