O FILMU
Čeští režiséři si v poslední době potrpí na zakuklené názvy. Pro přelom let 2005/2006 máme vítěze již dávno. Píše se v něm něco o žití, čepicích a plácačkách. Nicméně Indián a sestřička má hezké druhé místo. Kinotrailer na debut Dana Wlodarczyka (dosud autora reklam, klipů a dokumentů A k A a zase zpět, Bulldog Boys, Novicové, Život v řádech a Tráva) sice vypadá jako kříženec Mariana a čehokoliv nezávislého z pohraničí, nicméně inspirační zdroje jdou opravdu ke kořenům dramatické tvorby - jak by se řeklo ve Starsky a Hutch - k Billu Shakespearovi. Příběh prý ani tak není o Romech, jako s nimi. Což je stále lepší pozice než o nich bez nich. Nechme však promluvit samotného režiséra: "Příběh působí trochu jako Romeo a Julie s tím, že Montekové jsou Gádžové a Kapuleti Romáci. Najdeme tam postavu, která se chová jako Merkuccio. Ale scénář nebyl psaný na námět Romea a Julie nebo West Side Story, jenomže jaký jiný hledat v příběhu o lásce archetyp." Takže žádná selanka. Aniž bychom byli nepřející škarohlídi, dá se předpokládat, že fronty se budou stát u jiné kasy. A podobný osud asi čeká všechny potomky Správců statku, Lesních chodců a Indiánů z Větrova. Přece jen se v tomto případě nepůjdeme hřebejkovsky zasmát sami sobě, ani dojímat nad tím, zda jsou vratné lahve již vrácené a nebo ne. O čem se hraje? Franta je indián tělem i duší. Jen má tu smůlu, že neběhá po prériích, lovíce buvoly, ale na pile v šumavských lesích má dočinění toliko s voly. A tu se do jeho života vkrade Nšoči aka Romka Marie, které scenárista určil roli zdravotní sestřičky. Mohla by to být láska z rodu nebeských, jenže rodinní příslušníci to vždycky trochu zašmodrchají: Mariini rodiče by svou dceru rádi provdali za podnikatele Dunu, rodiče Franty nechtějí mít přičmoudlá vnoučata.A tady synopse klade zásadní otázku: Dokáže láska překonat opovržení, předsudky, a hlavně neochotu obyvatel dříve poklidného maloměsta tolerovat nonkonformitu obou mladých hrdinů?