US premiéra: 29.04.2022
režie: Sophia Banks
hrají: Jason Clarke, Jai Courtney, Michelle Monaghan, Pallavi Sharda, Uli Latukefu

Black Site: Recenze

Black SiteJai CourtneyJason ClarkeMichelle MonaghanrecenzeSmrtonosná past
Michelle Monaghan ve filmu, který je Smrtonosnou pastí naruby, a zároveň obří ztrátou času.

Pamatujete si, jak kdysi dávno John McClane vykosil v Nakatomi kupu teroristů a bylo to strašně boží? Od té doby vznikla hromada filmů s podobným námětem střídající akorát prostředí – jednou to byl vlak, podruhé námořní loď, potřetí třeba rovnou Bílý dům. Teď tu máme jeden takový akčňák, který se odehrává v utajeném CIA krytu někde na Blízkém východě, akorát místo jednoho sympatického hrdiny tu je několik nesympatických agentů a dozorců, na které si vyšlápne jeden zlý terorista. Tomu se sice postaví do cesty snažící se Michelle Monaghan coby expertka přes výslechy s tragickou minulostí, jejich střet je ale zoufale nepůsobivý a vy byste svůj čas strávili líp sledováním prakticky čehokoli jiného.

Black Site sice točila víceméně neznámá režisérka Sophia Banks, které nepředpovídám kdovíjak zářivou kariéru, tím hlavním viníkem je tu ale scénář. Což je zvláštní, protože za ním stojí člověk, který kdysi pomohl napsat třeba Master & Commander: Odvrácená strana světa. Pak má ale na kontě taky Happy Feet nebo Putování s dinosaury 3D, takže tak.

Děj je prostý. Na začátku se stane něco zlého, hlavní agentka Abby Trentová (Monaghan) následně začne podezírat, že to způsobil terorista známý pouze jako Hatchet (Jason Clarke), a následně zasvětí měsíce života a práce tomu, aby jej dopadla. I ona je však později překvapená, když jednoho večera dostane zprávu, že byl Hatchet dopaden elitním týmem Delta Force, který cíl převáží právě na její základnu. Na základně je mezitím taky tým dozorců vedený mrzutým Jaiem Courtneym, který poměrně brutálně dohlíží nad uvězněnými zločinci, povětšinou arabského původu. Na začátku tak máte poměrně slibně rozehraný thriller klaustrofobických rozměrů, který se ale bohužel záhy začne hodně rychle rozpadat.

Jen co se totiž zápletka rozjede, Hatchet po prvním průhledném zvratu unikne, a začne docela masivní převahu skoro až komicky (i když záměr byl nejspíš hororově) vyvražďovat, začnou se postavy chovat mimořádně hloupě, celý bunkr se ukáže být jen slepencem asi dvou chodeb, jedné kuchyně, řídící místnosti a serverovny, a k tomu všemu musíte spolknout díry v logice jako chybějící zabezpečení, prakticky nulová nebo neefektivní komunikace nebo vůbec fakt, že finální zvrat dělá celý příběh kompletně zbytečným, protože existovalo asi dvacet způsobů, jak stejného cíle dovršit daleko jednodušeji. A ve vzácných chvílích, kdy to není blbý, je to pro změnu kouzelně nezáživný, protože tenhle typ zápletky už zvládnou prodat líp i seriály (na paměť přichází třeba Homeland, který podobné situace dokázal během čtvrté série přivést téměř k dokonalosti).

Zkrátka a dobře tu máme po delší době zase jedno nevýrazné céčko hrající si na akční béčko opisující z legendárních áček. Hlavní trojice herců přitom několikrát dokázala, že má se správným materiálem na víc než tyhle líné podfinancované projekty, které by kdysi skončily jako direct-to-video zcela ignorovány, ale v současnosti se díky streamu přece jen dostanou k širšímu publiku. Podle mě je to skoro až nezasloužený level pozornosti. Těžko tedy říct, jestli všichni doufali v lepší výsledek, a něco se pokazilo na cestě od papíru k obrazovce, s tím, co z toho nakonec vzešlo, ale nemůže být spokojený podle mě vůbec nikdo.

avatar3/10

Film bez náboje, plný logických lapsů, hloupých postav, nesmyslné zápletky a levné akce. Neexistuje důvod, proč byste ho někdy měli vidět.