Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.
Biutiful | 2010
csfd  imdb  kinobox
US premiéra: 29.12.2010
CZ premiéra: 03.02.2011
režie: Alejandro González Iñárritu
hrají: Javier Bardem, Bianca Portillo, Félix Cubero, Rubén Ochandiano, Martina García

Biutiful: Trailer


HODNOCENÍ REDAKCE
HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
VAŠE HODNOCENÍ
Cival

Alejandro González Iñárritu dokázal globálnímu publiku vnutit svůj styl. Proslavil se svým vlastním rukopisem, zapsal se do dějin specifickou stavbou svých příběhů a na jeho způsob přemýšlení o světě se naladily miliony diváků. Za to všechno si zaslouží uznání, a to i v situaci, kdy se kdekdo přiklání k názoru, že od neústupných uměleckých výpovědí přešel k sentimentálnímu midcultu, nebo snad dokonce i ke kýči. I z amerického traileru je poznat, že Iñárritu měkne a jede na jistotu. Jak už zmínil duro, Biutiful vyznívá co do motivů, formy i konkrétních záběrů jako mix všech předchozích režisérových snímků dohromady. Jenže jejich strůjce je řemeslný virtuóz, který umí do každé miniatury vtlačit spoustu emocí. I s rádoby autentickými kulisami si vyhrává takovým způsobem, že z nich čiší buď audiovizuální vypiplanost, nebo rovnou zvláštní (byť pro někoho lehce podbízivá) magie. Dobrá zpráva zní, že všechny tyhle charakteristiky vytěžila nová upoutávka na maximum. Z neurotického ťukání se klip překlene k podmanivému klavíru, díky němuž si můžete u videa zálibně vrnět a oceňovat tu čistou a nenápadnou, přesto velmi podmanivou trailerovou práci. Zvlášť v HD má nová ukázka takovou atmosféru, že se ji výslednému filmu nebude snadno dohánět.

Biutiful: International Trailer


HODNOCENÍ REDAKCE
HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
VAŠE HODNOCENÍ
duro

Zachraň se, kdo můžeš – festivalová větvička opět útočí! Jakmile na vás ze zatmívačky zamává starý kámoš bobkový list, obvykle dostaneme porci umění. Nebo alespoň něčeho, co se jako velké nezávislé umění maskuje. Tradičně dodává šmak trailerům od Coenů, Almodóvara, Wenderse či kdejakých asijských Kim-Hon Šuků. Členové filmových klubů a účastníci letních filmových škol okamžitě začínají slintat, protože propadají dojmu, že je jim servírováno něco, co schválili skuteční znalci. A opravdu – hned v úvodu nepříliš pohlední lidé bloumají, nepřítomně zírají na hejna ptactva či jen tak do dálky, a kouří. Kouření je znak artu, výsměch do tváře Hollywoodu, protože v komerčních bijácích se nekouří. Jedeme dál. Komorní dojem se ztracenou rodinou se brzy láme a trailer najednou začíná správně pulzovat a nabírá dynamiku. Pouliční nepokoje a násilně potlačované demonstrace nejsou nikdy k zahození – aspoň víme, že tvůrce zajímají globální politicko-ekonomické problémy. Ke konci upoutávka zvolní a připomene, že nepůjde o remake Greengrassovy Krvavé neděle, ale bude se opět bloumat a zírat. Není to špatné trailerové řemeslo, obzvlášť když si bobek vezme na zbytek sestřihu volno a dá prostor bráchovi Academy Award Winnerovi. Problém? Zásadní: Vypadá to jako remix všech dosavadních Iňárrituových filmů.

Biutiful: Promo teaser


HODNOCENÍ REDAKCE
HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
VAŠE HODNOCENÍ
Cival

Pokud bych soudil podle svého okolí, myslel bych si, že Babel byl bodem obratu. Po něm už Alejandro González Iñárritu není tolik vzýván a přesouvá se do škatulky „král převoněného umění“. Jenže širé masy jsou vstřícnější a svému tvůrci stále rozumí a fandí. Sami si vyberte, jestli je to dobře, nebo ne. Nelze nicméně přehlídnout, že zatímco mexický režisér po stránce audiovizuální stále dobrušuje svůj rukopis, ostří jeho výpovědí se otupuje. Návrat domů může režisérovi v tomto směru jen prospět, zvlášť když si s sebou vzal jednu velkou hollywoodskou hvězdu: Po Benicio Del Torovi a G. G. Bernalovi zastupuje hispánskou krev oscarový Javier Bardem. Do materiálu okamžitě zapadne, Iñárritu v těch pár okamžicích navíc stihne přesvědčit, že neztratil talent vtáhnout chvatně do atmosférických momentek. Respektovaný režisér čím dál tím víc připomíná průzkumníka, který se pokouší ze střípků sestavit obraz, který plně vystihne dnešek, a to v co nejuniverzálnějším a pokud možno globálním slova smyslu. V Cannes ho za to chválí, film se ale navenek zatím propaguje jen zvláštní kombinací náladotvorného teaseru a náhodných záběrů ze zákulisí, z nichž si snad jen máme dovodit, že Iñárritu se svými herci trpělivě probírá každou nuanci. Pětačtyřicet takhle rozkročených sekund na první letmý dojem nicméně stačí.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace