From the Earth to the Moon

Plakát k seriálu Ze Země na Měsíc

Ze Země na Měsíc /1998

Režie:

Hrají: Rita Wilson, Winona Ryder, Elizabeth Perkins, Sally Field, Blythe Danner, Tom Hanks

Informace o seriálu Ze Země na Měsíc

Studená válka neprobíhala jen na politické a kulturní scéně a na sportovních kolbištích. Dříve nebo později se dostala i do vesmíru. V posledním případě sice více méně chyběl praktický důvod, proč do nových technologií investovat částky ochromující již beztak přiškrcený státní rozpočet, ale voličům byla věc podávána jako otázka národní hrdosti, prestiže a politický strašák. Co kdyby byl zanedlouho vesmír rudý? V roce 1961 vyhlásil prezident John F. Kennedy vesmírný program Apollo, který si kladl za cíl vynést lidskou posádku na Měsíc a pak je všechny živé a zdravé dopravit zpět. Úsilí vědců a konstruktérů došlo svého naplnění v červenci 1969, kdy se Američané z rakety Apollo 11 s modulem Saturn poprvé prošli po místech, kam lidská, a zřejmě ani žádná jiná noha, dosud nevkročila. Program - byť s menší intenzitou, protože Američané tento úspěch považovali vůči ruské straně za dostatečně ztopořený prostředníček - však pokračoval až do roku 1975, kdy bylo dosaženo šestého přistání. Během čtrnácti let prvních krůčků za zápraží planety Země došlo pouze k jedné smrtelné nehodě (Apollo 1) a jedné závažné havárii (Apollo 13). Právě úspěch snímku Rona Howarda, Apollo 13, vyprovokoval vznik výpravné série Ze Země na Měsíc z produkce stanice HBO, ve které se pod vedením úspěšných režisérů objevily desítky známých herců. Pokud vás toto téma zajímá, je třeba vřele doporučit i snímek Phillipa Kaufmanna, Posádka, který se zabývá spíše programy Gemini a Mercury a je zastoupen i v místní sekci VIM.