Plakát k filmu Manolete

Manolete /2007

Režie: Menno Meyjes

Hrají: Adrien Brody, Penélope Cruz, Nacho Aldeguer, Ann Mitchell, Santiago Segura

Informace o filmu Manolete

Každá země občas potřebuje natočit film s mezinárodním obsazením, mluvený anglicky a s nadprůměrným rozpočtem. Někdy to dopadne dobře (Tmavomodrý svět), někdy hůř (po Post Coitum může Jakubiskova Bathory jedině překvapit) a někdy to nedopadne vůbec (slovenský Jánošík). Zdá se, že ve Španělsku už ale s poslední možností nepočítají. Manolete bude příběh o slavném býkobijci jménem Manuel Rodríguez Sánchez, který po druhé světové válce pod jménem Manolete likvidoval jednoho rohatce za druhým a ještě stačil prožít životní lásku s herečkou Lupe Sino. A pak umřel. Španělům se ale nějakým zázrakem podařilo ukecat do hlavní role oživlou mrtvolu jménem Adrien Brody a životopis z koridy vypadá hned ambiciózněji. Díky evropským filmům se Brody vyšvihl až k Oscarovi, a tak možná doufá, že životopis Manoleta zasáhne akademiky stejně, jako se to před pár lety povedlo Pianistovi. Mám ale strach, že mimo Pyrenejský poloostrov bude mít Manolete stejnou pozici, jako by měl životopis Franty Venclovského (klidně v podání Adriena Brodyho) za hranicemi České republiky. Možná jsem ale zbytečně skeptický, režisér Menno Meyjes už do Hollywoodu nakouknul a třeba okoukal dost na to, aby z lokálního hitu udělal něco víc. Zatím se ale zdá, že i přes solidní obsazení nebude Manolete ničím víc, než jen španělským filmem o španělském tématu. Jen bude mluvený anglicky.

Recenze filmu Manolete

Trailery a klipy filmu Manolete

DVD a Blu-ray filmu Manolete