Diskuze (4)
Plakát k filmu Katakomby

Katakomby /2006

Režie: Tomm Coker, David Elliot

Hrají: Shannyn Sossamon, Pink, Cain Manoli, Radu Andrei Micu

Informace o filmu Katakomby

Všeobecně se ví, že pro horory platí, že obyčejná tma je mnohdy působivější než to nejděsivější monstrum. Tuhle základní poučku hororových tvůrců nedávno potvrdil i britský talent Neil Marshall (Pád do tmy) a právě jeho poslední film alespoň atmosféricky určitě sloužil jako inspirace tvůrcům hororu Catacombs. Skupina ztracených jeskyňářek není však zdaleka tak cool jako americká turistka Victoria, která po návštěvě ilegální párty zůstává sama kdesi uprostřed nekonečného labyrintu chodeb pod Paříží. Telefon nefunguje, denní světlo je v nedohlednu a přátelé nikde. Ponurá atmosféra opuštěných chodeb má něco do sebe a Victoria má čím dál tím častěji pocit, že katakomby nejsou tak opuštěné, jak se zprvu zdálo. A brzy se přesvědčí, že pod Paříží čeká někdo nebo něco, co chce její pobyt ve francouzské metropoli razantně utnout. Sekerou. Trailer na Catacombs se hrdě chlubí tím, že za ním stojí stejní lidé jako za megaúspěšným Saw. Bohužel vidět to moc není, protože režiséři David Elliot (jedna bezvýznamná romantická komedie) a Tomm Coker (debut) postrádají vizuální cítění Jamese Wana, takže většina traileru je složená z „tajuplných“ záběrů na stěny a lebky a z nudného bloudění po temných chodbách. Monstrum/maska také příliš nezaujmou a vypadá to, že krom hlavní hrdinky se v chodbách žádné další maso nepohybuje, takže ani té krve se asi nedočkáme. Pokud se tedy nestane něco výjimečného, tak se Catacombs zařadí do skupiny filmů jako Metro, ve kterém vystrašená dívka pobíhá po uzavřeném prostoru a uniká magorovi. Těžko říct, jestli se u nás dočkáme v kině a těžko říct, jestli by to za to vůbec stálo.

Recenze filmu Katakomby

Trailery a klipy filmu Katakomby

DVD a Blu-ray filmu Katakomby