Plakát k filmu Jesus Camp

Jesus Camp /2006

Režie: Heidi Ewing, Rachel Grady

Hrají: Becky Fischer, Mike Papantonio aj.

USA premiéra: 15.9.2006

Informace o filmu Jesus Camp

Vítejte v zemi, kde se 85% jejích obyvatel považuje nějakým způsobem za věřící a více než 60% pravidelně navštěvuje nějaké shromáždění! Zdá se, že proud dokumentů od amerických filmařů demokratického přesvědčení neustane ani v následujících měsících. Žel, středostavovští republikáni si o to svými politickými i občanskými postoji přímo říkají. Jen co i našimi kiny prosviští ekologická šleha Nepohodlná pravda s neúspěšným prezidentským kandidátem Alem Gorem (autorem „zelené knihy“ Země na misce vah), už se budeme moct podívat na to, jak to chodí na křesťanských letních táborech. Na těchto podivuhodných místech se u ohníčků nezpívá „Tam u nás v Tennessee, smutně bublá řeky proud“, nebo tak něco, ale z plna hrdla se oslavuje Ježíš (toto slovo se nadužívá stejně často jako naše „vole“) a caparti ne víc než desetiletí přednášejí plamenná kázání, připravují se na kulturní revoluci, boj se Satanem a na náročný úkol udělat z USA nový Ráj. Což bez povolení trestu smrti, zákazu interrupce a antikoncepce, případně gayů v k tomu určených lágrech nepůjde. Tito malí křižáci pod Ježíšovou korouhví jsou si vědomi náročnosti budoucích úkolů, ale zároveň vědí, že bez osobního odhodlání, vnitřní integrity a ochoty ušpinit si ruce to nepůjde. Nic proti tomu. Společnost by dříve nebo později našla nějaký rovnovážný stav, kdy by se náboženské vážně podařilo ukojit a možná i zkrotit. Problém je, že toto revivalové hnutí se radikalizuje (demokrati jsou označeni za "naši nepřátelé"), politizuje a nabývá na síle. Pokud jste v televizi před časem viděli dokument Na Boží pravici, která biblický terminus technicus označující pobyt v Boží blízkosti transponuje na pravičácké postoje, a přivedl vás k zamyšlení, jistě neminete podzimní českou (dosud přesně neurčenou) premiéru. "Jdete se námi a nebo proti nám?" - tyhle věty už jsme myslím někde slyšeli. P.S. Slovo „camp“ má v angličtině ještě další významy, které se k titulu až podivuhodně hodí: afektovaný, přemrštěný, pronásledovat.

Recenze filmu Jesus Camp

Trailery a klipy filmu Jesus Camp

DVD a Blu-ray filmu Jesus Camp