Darwinovy ceny /2006

Režie: Finn Taylor

Hrají: Joseph Fiennes, Winona Ryder, David Arquette, Chris Penn, Tim Blake Nelson

Česká premiéra: 22.2.2007

USA premiéra: 25.1.2006

Informace o filmu Darwinovy ceny

Charles Darwin je sympatický stařík, který všechny finálně přesvědčil, že nejsilnější vyhrává a nepřímo tak zavinil, že jste byli jako šprti na škole šikanováni fotbalovými bezmozky. Ne, počkat... to je vlastně jiný film. :) Ten náš si bere inspiraci z partičky kolem Darwin Awards, která se rozhodla oceňovat lidi, kteří zemřeli za mimořádně stupidních okolností a tak přispěli k "vyčištění" lidského genu. Lidé přejetí vlastním autem, poté co nezatáhli ruční brzdu, chytráci čistící komín pomocí granátů nebo pumpaři dopřávající si slastnou cigaretu při přečerpávání stovek litrů benzínu. Říká se, že o mrtvých jen dobře, ale člověk si občas ze smrti musí udělat legraci. A více jak desetileté snažení těchto "vědců" stihlo inspirovat Hollywood. Ve stejnojmenném snímku, který má být mixem komedie a romantiky se forenzní detektiv (Fiennes) a zástupkyně pojišťovny (Ryder) vydávají "ohledat" jednoho potenciálního kandidáta na nejvyšší ocenění. Tím se dostávají do celé komunity darwinovských kandidátů, kteří své zběsilé laškování se smrtí přežili a mohou si tak cenu patřičně užít. Film se pak podle všeho zvrhne do nějakého toho tokání mezi hlavními hrdiny, přičemž čas od času provede nějaký ten darwinista něco opravdu, ale opravdu pitomého. Inspirací najdete na oficiální stránkách organizace dost a dost. Problémem by snad mohl být scenárista a režisér Finn Taylor, který trpí nedostatkem zkušeností a možná i talentu, protože první recenze nevyznívají zrovna příznivě (film byl dokonce některými pasován na ostudu letošního Sundance). Ale pokud máte mimořádně černý smysl pro humor nebo slabost pro Metallicu, nepropadejte panice. :)

Recenze filmu Darwinovy ceny

Trailery a klipy filmu Darwinovy ceny

DVD a Blu-ray filmu Darwinovy ceny