Plakát k seriálu Columbo

Columbo /1968-2003

Režie:

Hrají: Peter Falk

Informace o seriálu Columbo

Obnošený baloňák, zrezivělé auto a všudypřítomný doutník. To je poručík Columbo. Nikdo neví, jak se jmenuje celým jménem, nikdo nikdy neviděl jeho ženu, o které pořád mluví. Je to podivín tělem i duší, ale když se dostane do křížku se silným protivníkem, začnou se dít věci. Jeho hlavní zbraní je nenápadnost. Pokud jste zrovna spáchali geniální vraždu a tenhle týpek se objeví u vašich dveří, rovnou si nasaďte pouta a zavolejte svému právníkovi. Ale hlavně ho proboha nepodceňujte! Bude to ta poslední chyba, kterou ve svém životě uděláte. A přesto se každý týden najde takový naivka. :) Pošoupnout detektivky s Columbem do seriálů asi není úplně přesné, protože se jedná spíš o sérii celovečerních televizních filmů (je jich kolem šesti desítek). Proč měly tak obrovský úspěch? Hlavní kouzlo tkví jistě v neobvyklé konstrukci hlavního hrdiny, nezapomenutelném výkonu Petera Falka a také v atmosféře 70. let (koncem 80. let se autoři pokusili Columba oživit, ale už to nebylo ono... vřele však doporučuji comeback z roku 2003). Jen si to spočítejte - málokterá postava světové detektivky se může s tímhle ušlápnutým géniem měřit. Sherlock Holmes je hvězdou 19. století, Columbo je vládcem toho minulého. Můžeme jen doufat, že i v tom jedenadvacátém se objeví někdo nový. Monk to nebude, ten je pouze solidním odvarem Columbovy briskné dedukce. Čekám dál... času je ještě dost.