Někdy to čachrování s hudbou prostě nepomáhá. Vůči prvnímu traileru jsme vznesli spoustu námitek, jistou působivost a řemeslnou brilanci mu však odelhat nešlo. Bohužel mezinárodní upoutávka odejmula kytary U2 a nasadila zaměnitelný plačka-song, ze kterého kape příliš sentimentu. Vůbec se tedy nedaří to, co minule zabíralo, totiž překlikávat mezi různými náladami a cpát se vstříc finálnímu „hororovému“ výbuchu. Napodruhé už vládne sladkobolná atmosféra zakázané lásky a válečných ztrát, a to i přesto, že se odhaluje více momentek z vojenské mise, v níž trpí postava Tobeyho Maguirea (ty výjevy by klidně mohli dát i do Terminator Salvation). Ctitelé originálu můžou kafrat ze stejných důvodů, co posledně: Tobey příliš tlačí na pilu, Jake je příliš dobrácký a celé je to příliš stejné, a přesto zřetelně víc hollywoodské. Jenže na tom už vlastně nezáleží, protože film za mořem propadl a brzo se na něj pravděpodobně zapomene. Chvíli po české premiéře...
Bratři: International Trailer
04:07 | 13.12.2009 |
Bratři: Trailer
00:34 | 07.07.2009 |
Remaky smrdí. Proč předělávat něco, co už ve své původní podobě výborně fungovalo? Proč klenoty zbavovat jejich kulturního kontextu a cpát je do hollywoodských stejnokrojů? Svět se v tomhle definitivně zbláznil. Dřív dávaly remaky jakýs takýs smysl, protože si půjčovaly zápletky třeba z nedostupných francouzských a japonských pecek. Dnes se kopírují filmy takřka scénu po scéně, a to zejména ty vynikající, které lze stáhnout z internetu za pár minut... a kochat se. V případě mizerného výsledku člověk jen mávne rukou a vysměje se zbytečné námaze amerických padělatelů. U dobrého remaku se může zase zlobit kvůli vykrádání cizí kreativity, vybrakování cizího duševního vlastnictví, tak jak o něm posledně mluvil režisér Let the Right One In. Dánští Bratři jistě nejsou tak osobití jako zmíněná severská upířina, jsou univerzálnější, srozumitelní všem. Právě proto je jejich brilance přístupná kdekoliv – a právě proto remake nedává smysl a vzbuzuje dávivý reflex. Pak je nutné počítat na uklidněnou do sta, smířit se s cizopasením a se zvrácenou dobou, kdy velikáni formátu Martina Scorseseho dostávají své jediné Oscary za parazitování na cizích filmech. Prostě to tak je. A i Sheridanova předělávka Bratrů může klidně jít po Oscarech. Soudě dle traileru: Má na to. Člověk sice zprvu srovnává a vidí, že Jake Gyllenhaal prostě nemůže být tím zlobivým chlapíkem, jaký figuroval v originálu, že pořád vykukují jeho hodná očka spořádaného hollywoodského chlapce, který se zamiloval do už-opravdu-ženské Natalie Portman. Jejich tokání ale dokáže přitáhnout, definitivně pak ve chvíli, kdy na scénu vtrhne traumatizovaný Tobey Maguire. V kůži Petera Parkera jsme se mu posledně smáli, tady ovšem působí naprosto přesvědčivě a už v těch několika sekundách strhne ke svým démonům. Cvrlikají mu k nim akurátně U2, Sheridan si dovoluje efektnější pojetí scény s helikoptérou a všechno klape tak, jak má. Zůstává jen otázka, jestli David Benioff dostane podobně jako scenárista Skryté identity William Monahan zlatého plešouna za velmi věrné okopčení původní pecky (i závěr bude zjevně stejný). Ano, pak bych už vážně ublinkl.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry