Angels in America

Plakát k seriálu Andělé v Americe

Andělé v Americe /2003

Režie: Mike Nichols

Hrají: Al Pacino, Meryl Streep, Emma Thompson, Mary-Louise Parker, Jeffrey Wright, James Cromwell, Justin Kirk

Informace o seriálu Andělé v Americe

Polovina 80. let 20. století. New York - město andělů. Stejně jako Berlín, Los Angeles nebo kterákoliv polis na světě. Z tavícího kotle kultur, národností, etnik, přesvědčení a životních stylů vystupuje několik postav. Žádná z nich si nemůže stěžovat na to, že by byl její život chudý na vjemy a zlomové události. Právě naopak. Pokud přežijí následující rok, měsíc a v mnoha případech jen jeden jediný den, mohou si gratulovat. Je to věru barvitá čeládka: promiskuitní gayové, mormoni, nakažení HIV, intelektuálové, právníci, padesátileté matky, rabíni, narkomani, zesnulé babičky a všechny variace, jaké si jen dokážete představit. Jedni se svíjí v bolestech tělesných, a mají to spočítané, druzí úpí pod ataky svědomí. Rádi by někomu své nesnesitelné břímě předali, případně se před smrtí, vyzpovídali ze svých vin a nenaplněných plánů, ale komu na nich záleží? Že by alespoň andělům? Pche. Ti mají dost práce s úřadováním. Stejnojmenná divadelní hra dramatika Tonyho Kushnera se uvedením na divadelní pódia stala hitem a příležitostí k hereckým kreacím sklízejícím ceny. Není se co divit, tématicky to rozhodně není žádná selanka a prakticky každá postava si díky břitkým dialogům může užít minimálně příslovečných patnáct minut slávy. Šestidílná série v režii veterána Mike Nicholse (Půlnoční kovboj, Absolvent, Soukromá válka pan Wilsona) v produkci HBO k tomu přidala vynikající casting a místy docela nápadité a atmosférické triky.